Naoko's Photos & Talk 2018  2012 2013  2014  2015   2016  2017     Home

November 25, 2018

 Advent Concert at Osaka Johoku Church in Osaka

 Three handbell choirs, choir and organ solo were included in th program.   I played the beautiful organ pieces by Brahms and Mendelsson.

        

November 5, 2018

I played an organ concert at Higashi-Umeda Church, Osaka which is located in the middle of the city.  The church provides you quiet and peacefulness.  I was very happy to play my favorite pieces, such as Buxtehude's Toccata in F major, Brahms' Chrale preludes and J.S.Bach's Prelude and Fugue in Es major.

                  

October 21, 2018

It was my pleasure to play an organ concert at Kobe Church yesterday.  Buxtehude, Bach, Handel, Taki arr. by Naoko, Brahms, Mendelssohn and David German.  I was glad that the audience liked the program and enjoyed my performance.

神戸教会主催のパイプオルガンコンサートを演奏させていただきました。爽やかなお天気に恵まれ、大勢の温かいお客様が聴き入ってくださり、お陰様で無事に終えることができました。お忙しい中、ご来聴くださいました皆様、本当にありがとうございました。日本の辻オルガンの素朴で可愛らしく、それでいて力強い響き!その魅力をお伝えしようと、弾いて喋っての1時間半余りでした。お世話になりました神戸教会の方々はじめ皆さまが喜んでくださり嬉しい限りです。ステンドグラスの優しい光に包まれての練習、本番…。幸せな時間でした!

               

August 26, 2018

I was given a wonderful chance to play one hour concert on Mander Organ after the morning service at St. George's Church in Penang, Malaysia.  St. Geprge's Church is the oldest Anglican Church in Southeast Asia and will celebrate the 200th anniversary in 2019.  It was very nice for me to visit my friends in Penang and meet the young organists there.  They listened to my music very hard and asked many questions about the organ, which made me happy.

マレーシア・ペナン島に住む親しい友人を訪ねました。世界遺産に指定されているジョージタウンは、いろいろな宗教、文化がミックスされた楽しい街でした。友人のお陰で、名所の観光、美味しいお料理三昧、それに加えて、東南アジア最古の英国国教会St.George's Churchの Mander Organを演奏する機会にも恵まれ、充実した4日間でした。

             

July 4, 2018

I'm playing an organ concert at the auditorium in Kobe College on Friday July 6.   All J.S.Bach program in the year of the 333rd anniversary of J.S.Bach.

今年の神戸女学院講堂でのオルガンコンサートは7月6日に開催されます。バッハ生誕333年を覚えて、私は「前奏曲とフーガ 変ホ長調 BWV552」を演奏いたします。バッハが音楽によって彼の信仰の中心「三位一体」を表現したと考えられる作品です。中学生の頃、私はこの講堂でこの曲に出会い、それ以来大好きな作品です。お天気が心配ですが、ご来聴いただけましたら幸いです。

                      

June 26, 2018

  The trees and the flowers in early summer in Kobe College.

                       

June 2, 2018

Wonderful performance, Henry Purcell's Opera, presented by the students of Kobe College and Sam Houston State University.

神戸女学院大学とサム・ヒューストン州立大学の学生さんによる合同オペラが神戸女学院講堂で開催されました。日米の声楽や舞踊を学ぶ学生さん達が、心を一つにヘンリー・パーセルの「ディドとエネアス」を演じました。オペラの配役それぞれの心情を表現するダンサーと共に作り上げ、舞踊専攻のある神戸女学院音楽学部ならではのステージに感激しました。

     

May 4, 2018

The charity concert for Tohoku earthquake at The Symphony Hall, Osaka went successfully with full audience.  Had a wonderful experience that I played Elgar's "Pomp and Circumsance", Moussorgsky's "Pictures at an Exhibition", Respighi's "Pini Di Roma", etc. with the big orchestra.

指揮者・井村誠貴氏の呼びかけで続いている東日本大震災復興チャリティコンサートが、今年もザ・シンフォニーホールにて1550名を超える満席のお客様とともに行われました。宮城県石巻市で結成されたキッズコーラスの澄んだ歌声も加わり、オケの名曲とともに感動のコンサートでした。私は「威風堂々」「展覧会の絵」など、曲のクライマックスで加わるお役目。今年もアンコールの「ローマの松」『石巻・わがふる里」では、オケと作り上げる最高の瞬間に感動ひとしきりでした。収益のすべては石巻市に贈られます。ご来場ありがとうございました。

          

March 24, 2018

I'm glad to tell you that the concert of Handel's Organ Concertos went successfully. Had a wonderful chance to play Baroque music with the chamber orchestra in a historical church founded in 1879.

天満教会で行われたヘンデルのオルガン協奏曲のコンサートが、お陰様で無事に終わりました。

天満教会は創立139年という歴史ある教会で、会堂は築90年という国の有形文化財。温かみのある礼拝堂で、ヘンデルのオルガン協奏曲2曲とバッハの名曲というオールバロックのプログラムでした。2時間ほぼ出突っ張りのコンサート、準備は大変でしたが、貴重な経験をさせていただきました。満席のお客様にオルガンとオケの共演を聴いていただけて幸せでした。お忙しい中、お越しくださった皆様、ありがとうございました。

幼い頃イギリスで過ごしたこともあり、ヘンデルのオルガン協奏曲は憧れの曲でした。父と、いつの日か演奏するだろうとCDを下さった父の恩師Prof. Mearesが、天国より笑顔で聴いてくれたと思います。今回も忙しく音色を変えるアシスタントを娘が務めてくれ、大助かりでした。晴香、ありがとう。

               

  

March 17, 2018

Graduation Ceremony of Aiko Kindertgarten at Toyonaka Church.

今年も、豊中教会礼拝堂で行われた豊中愛光幼稚園の卒園式の奏楽をさせていただきました。24名のかわいい神様の子どもたちが巣立っていきました。パイプオルガンによるお祝いと祈りの曲の数々・・。このような形でお役に立てることを毎年幸せに思います。

             

March 1 & 8, 2018

The graduation ceremony of Kobe College Senior High School and the morning service of Lent at the auditorium of Kobe College.

神戸女学院高等学部卒業式と中高部受難日礼拝風景

今年度の神戸女学院での礼拝奏楽、そして式典奏楽、すべてを無事に弾き終えることができました。中高部の礼拝では、その日の前奏、後奏の曲名を黒板に書いていただいています。曲名を知りたいという生徒さんの希望からこの習慣が始まり、もう5年以上が経つでしょうか・・。今年度も健康が守られ、パイプオルガンの音色をお届けできましたことを感謝いたします。

                

February 20, 2018

I'm playing two pieces of Handel's organ concertos, Bach's Cantata No.209, Overture BWV1067, etc. with Mozart Chamber Orchestra at Temma Church, Osaka on March 24. 

3月24日(土)天満教会にて、ヘンデルのオルガン協奏曲2曲のソリストを務めます。このうち第5番へ長調は、1989年デビューコンサートの際、フルートと共演した思い出の曲です。今回、このようにモーツァルト室内管弦楽団と共演させていただけますことを大変光栄に思います。他はフルート、ソプラノの美しいカンタータ第209番「悲しみを知らぬ者」、管弦楽組曲第2番などの通奏低音も演奏します。これぞバロック音楽という名曲揃いのプログラムです。どうぞお楽しみに。

   

January 18, 2018

I wish you a happy new year.   I'll try to offer the beautiful music at the morning services held in Searle Chapel and the auditorium in Kobe College.

2018年が穏やかな1年となり、皆様にとっても素晴らしい年でありますように。今年も与えられた演奏の機会に感謝して、一つ一つ丁寧に取り組んでまいりたいと思います。どうぞよろしくお願いいたします。神戸女学院では毎朝、講堂またはソールチャペルで礼拝が行われ一日が始まります。今年もその礼拝において、祈れる空間、そして喜びに満ちた音楽をお届けしたいと思います。

                 

     The auditorium in Kobe College                              Searle Chapel                  The building of the music department

inserted by FC2 system